Меню
Головна Останні Новини Меню
ДОСВІД

Досвід: Four Tet

«Я доклав багато зусиль, щоб ім'я Four Tet не мало обмежень»

  • ТЕКСТ ТА ПЕРЕКЛАД: МАКСИМ ПРОСКУРНЯ | ФОТО: DAVID LEVENE, THEO BATTERMAN
  • 17 March 2024

Four Tet — це яскравий приклад діджея і продюсера про якого говорять «улюблений артист твого улюбленого артиста». Разом з тим, протягом своєї більш ніж 25-річної кар'єри Кірану Хебдену завжди вдавалося філігранно тримати баланс між абсолютно андеграундним DIY-підходом до музики та популярністю серед широкої аудиторії далеко поза межами електронної сцени.

Його третій альбом «Rounds» 2003 року дав народження жанру «фольктроника», хоча сам Four Tet не любить цей термін та наполягає, що його музика не має жодних стилістичних рамок. Це підтверджує не тількі багата сольна дискографія Four Tet, де можна почути несподівані поєднання від джазу до техно, але й численні колаборації з артистами – від легендарного джазового барабанщика Стіва Ріда до хедлайнерів великих EDM-фестивалів Skrillex та Fred Again...

Four Tet не дуже любить спілкуватись з журналістами, бо вважає, що більшість задають одні й ті самі питання, і це повне марнування часу. Тим цікавіше було перечитати його інтерв'ю різних часів та зробити підбірку найяскравіших цитат на честь виходу 12-го альбому Four Tet під назвою «Three».


– by Andy Beta, Pitchfork, 2013

Перший запис Four Tet — це трек Thirtysixtwentyfive 1998 року. Це божевілля, але перше, що я створив, був цей трек на майже 40 хвилин. Для мене це були п’ять років ідей, які я збирав у своїй голові. Я не думав, наскільки це релевантно до музики, яка була актуальна в той час, я взагалі ні про що не думав. Коли музикант починає, у нього є цей наївний період, який ніколи більше не повернеться. Це причина, чому людям певним чином подобаються перші альбоми такої кількості виконавців, тому що після цього ніби щось втрачається. Я точно задокументував цей період. Я випустив три-чотири альбоми, перш ніж я навіть сів і подумав: «Що я взагалі намагаюся робити? Про що це все?».

– by Future Music, 2010

Якби я взяв гітару і почав імпровізувати навколо якоїсь ідеї, я б ніколи не зробив щось, чого не робив раніше, гітара — дуже досліджений інструмент. Але якщо я записую невеликі семпли та починаю маніпулювати ними, щоб вони вписались в трек, змінюю пітч, нарізаю, розтягую, уповільнюю, прискорюю, тоді я майже забуваю, що це гітара, це стає просто звуком.

– by Louis Pattison, The Guardian, 2015

Є причина, чому багато найкращих діджеїв належать до більш старшого покоління. Вони знають кожен клуб, вони знають, як працювати з аудиторією, керувати звуковою системою, вони блискучі в цьому. Ви йдете на Річі Готіна чи Джефа Міллса, і можливо, музика не така передова, як була, але зараз вони на іншому рівні.

Читати також: Досвід: Jeff Mills

– by MJ O’Neill, 2011

Багато музики, яка мені подобається, дуже експериментальна. Я дійсно схильний захоплюватися людьми, які намагаються зробити щось інше та змінити наше сприйняття музики. Але абсолютним граалем для мене завжди було, коли артисту вдається створювати досить експериментальну музику, яка також здатна торкатись слухача на глибинному, людському рівні. Така музика змінює речі. Це неймовірно потужно.

Я доклав багато зусиль, щоб ім'я Four Tet не мало обмежень. Це може бути все, що я захочу. Це починалося як проєкт під впливом фрі-джазу, і за ці роки мені вдалося створити під цією назвою все, від техно до фолку. Я витратив багато часу на те, щоб це було досить еклектично, і я думаю, що на даний момент під ім'ям Four Tet я можу зробити будь-який запис, який захочу.

– by Drew Fortune, Pop Matters, 2008

Я пишу треки досить швидко, без зайвих роздумів. В мене багато проєктів, які я залишаю на півдорозі, якщо розумію, що вони не складаються належним чином. Я думаю, що це те, що означає бути хорошим продюсером. Люди часто не усвідомлюють, що ви можете володіти великою кількістю чудової техніки та створювати класні звуки, але розуміти, як закінчити трек, і знати, які моменти працюють, а які ні… ось що означає справді чудовий продакшн.

– by Von Florian, Groove, 2014

Усі, кого я знаю, коли купують модульні синтезатори, то фактично припиняють випускати записи (сміється). Така ситуація. Тому що потрібен тиждень, щоб накрутити якийсь звук на ньому. У мене є пара колонок у Лондоні та пара у Вудстоку. Все тільки на ноутбуці. За останні п’ять-шість років жоден із своїх треків я не віддавав на мастеринг.

– by Joel Harris, Bonafide Mag, 2011

Мене завжди цікавили більш еклектичні діджеї. Я пам'ятаю, як читав про Африку Бамбаату чи щє когось подібного, хто міг зіграти рок-н-рольну платівку на вуличній хіп-хоп вечірці в Бронксі в середині 80-х, і всі божеволіли. Такий підхід мені дуже подобається, коли ти можеш поступово будувати хвилю і доводити танцпол до божевілля, а потім поставити щось несподіване — і це зпрацює блискуче. Я хочу, щоб люди на танцполі мали момент здивування. Я пам'ятаю, як я в перший раз в житті пішов у клуб, і там грав Trevor Jackson. Це була одна з вечірок Mo' Wax в клубі Blue Note London. Він грав дивовижні треки, багато з яких я навіть не чув. Після цього я постійно ходив на його сети.

Читати також: Брістольський саунд: незакінчений шлях від андеграунду до мейнстриму

– by Vincent Pollard, Exclaim!, 2013

Мене не цікавить мати найновішу апаратуру, чи останнє оновлення софту, чи найновіший синтезатор, чи будь-що з цього взагалі. Для мене це безглуздо. Мені просто потрібне щось, що дозволяє фільтрувати мої ідеї. Я міг би весь час вивчати нове програмне забезпечення та нові девайси, і насправді не робити жодних треків! Для мене основний фокус повинен бути на створенні музики та її завершенні.

– by Emilie Brailly, Mowno, 2009

Іноді люди реагують на музику ще до того, як вони навіть встигають зрозуміти, що вони чують. Вони одразу щось відчувають. Я також іноді усвідомлюю силу певних треків, просто спостерігаючи за реакцією публіки. На мій погляд, це одна з найважливіших якостей хорошого діджея — вміти спостерігати за аудиторією та навчати її. У хвилини ейфорії на танцполі ви повинні вміти миттєво змінити настрій і забрати всіх із собою. Як діджей я зазвичай граю три-чотири години, зосереджуючись на тривалості та прогресії, тоді як коли я роблю живі шоу, я представляю по-справжньому свою музику. У цьому випадку я граю приблизно годину, але це набагато більш інтенсивний досвід з точки зору зв'язку із аудиторією, тому що я очікую, що люди будуть трохи більше зосередженими, щоб справді почути мою роботу. Як діджей я трохи більш анонімний, і мені байдуже, знають люди, що я за деками, чи ні.

– by Liberthy Dunworth, NME, 2023

Я відіграв на Coachella і наступним виступом був 3,5-годинний хаус сет на вечірці на честь тринадцятиріччя моєї доньки. Я грав для 20 тінейджерів і весь час ловив на собі їх глибоко невражені погляди.

Новий альбом Four Tet «Three» вийшов 15 березня 2024.

Наступна сторінка
Завантаження…
Завантаження…