UA Weekly Special: вдвічі більше фірмової української електроніки
Компромат Omon Breaker-а, колдвейв з лейблу Worn Pop та етно-герідж ребут гурту Bahroma
Релізний сезон наближається до свої кульмінації, тому цікавої музики стає все більше. Цього разу ми просто не змогли обрати сім кращих треків, тож вирішили зробити UA weekly в х2 форматі. Тим часом лишаються останні штрихи перед відкриттям кураторського каналу Mixmag Україна в Spotify…
Тонка – Ти лише мить
Тонка тонко відчувають дух часу. Від комфортного діджитал-соулу перших релізів не лишилось і сліда. На зміну цьому прийшла тривожна індітроніка з відчуженим речитативом. Окремого схвалення заслуговує кліп. В період «вимушених циклорам» дует знаходить в собі сили на зйомку складного сюжетного відео – перед нами розгортається антиутопія із вражаючими знахідками локейшн-менеджерів.
Angelina Bukovska – Горе Долом
Задовго до початку сольної кар’єри Ангеліна Буковска вже з’являлась в якості запрошеної вокалістки на релізах талановитого та дуже продуктивного дніпровського саунд-продюсера Тараса Базєєва. Наприклад, їх спільний трек «Feel Me» виходив ще в 2013 році і вже там було чутно, що цю пару поєднує на рідкість вишуканий смак. З того часу Ангеліна багато подорожувала світом, вбираючи в себе культуру та мелос різних країн світу. За підтримки Тараса, що свого часу зробив кращий трек Аліни Паш – BOSORKANYA, Ангеліна має всі шанси стати next big ones української сцени. Втім, вона, скоріш за все, просто ухилиться в той момент, коли радійники та блогери почнуть одягати на неї пластиковий віночок. «Горе Долом» - це занадто вишукана, космполітна музика як для поточної етно-орієнтованої кон’юнктури нашої сцени. Те, що робить Буковска вже зараз – це насправді наступний етап еволюції української музики. Вибивши 5 із 5, вона поки просто чекатиме, доки більшість ще бігають штрафні кола популізму, несмаку та невігластва. Що ж, хай це очікування «свого часу» співачці прикрасить щирий респект від маленьких, але гордих нішових медіа.
Bahroma – Котики
Досвідчений співак та музикант Рома Бахарєв давно думав про зміну амплуа зі звабливої зірки українського поп-року на електронного продюсера/сонграйтера штибу Джеймса Блейка, Chet Faker, RY X чи Washed Out. Нічого дивного: вдалі міграції Тома Йорка від гітарної музики до IDM надихають музикантів і зараз. Дивне тут інше: те, як саме Bahroma це зробили. По-перше, гуртові вдалось вигадати новий жанр – етно-герідж. По-друге – дотепна іронія. Втрете – зважений tone of voice благодійної складової (підтримка зоо-притулку відомого концертного промоутера Євгена Кібеца). Вчетверте – це тупо хіт!
C/TRO – Allora (CJ Plus Remix)
Коли в студії зустрічають два поважних вініломани, що зрідка знаходять час для створення власної музики – це завжди цікаво. Бо на порожню пательню вони можуть сходу насипати таких таємних інгредієнтів та екзотичних спецій, що будь-яка звичайна демка розкриється букетом неповторних смаків. C/TRO – це проект відомого діджея та медійника Влада Фісуна та саунд-продюсера (а ще вправного скретчмастера!) Миколи Макеєва. Їх дебютний реліз видав на вінілі бутіковий дистриб’ютор Bоrdello A Parigi. Тепер на черзі ремікси. Один з них – від такого ж нестримного меломана та дігера CJ Plus. В його баченні «Allora» – це придабований IDM для всіх, хто розуміє сенс паролю «Zen_CD».
Daxxxa – Сліди
Природа настільки очистилась, що зірки тіктоку заспівали нео-соулфул в дусі KAYTRANADA. Юна блогерка та співачка Daxxxa вочевидь слухає багато актуальної західної поп-музики, бо її нова пісня «Сліди» не загубилась би в модних тінейджерських плейлистах поряд із SG Lewis, Joe Hertz та Surf Mesa. А профдеформація підказує: от-от і зараз тут зачитає українською Channel Tres.
Hippocampi – prosto rizni
Таємниця назви Hippocampi криється в тому, що ідеолог проекту Аркадій Волосяний навчається на медика. У вільний час він записує гіперболізовано драматичний аутсайдер-поп, натхненний (ймовірно) Йеном Кертісом, Panda Pear та Артуром Расселом. Це абсолютний DIY, але дуже цікавий: Hippocampi вплітає до своїх пісень пост-хардкорного гулу, нервових брейків та чи не шугейзу.
Hungry Boys – BRG
Київський лейбл/серія вечірок Worn Pop додає розмаїття локальній сцені. Там, де інші запустили б another one техно чи мелодік імпрінт, вони вперто гнуть свою лінію, пропонуючи слухачеві відкрити темні сторони диско. Нові артисти лейблу – дует Hungry Boys шукають себе в тому ж трикутнику - поміж Black Devil Disco Club, краутом та колдвейвом. Виходить цікаво та самобутньо. Втім, головна принада їх свіжого міні-альбому – міксінг від Сема Берда із The Wall Studio, який буквально рятує по саунду релізи чи не половини артистів європейської інді-денс сцени. За всієї поваги, на нашій сцени так працювати з музикою «від ребра EBM» не вміє ніхто.
Love, Mary – Правда
Лейбл Pomitni не на словах, а на ділі доводить статус головного рупору нової української сцени. Чудове перевтілення з могутнього продюсерского центру старої формації на гнучкий сучасний лейбл почалось з цьогорічного альбому репера OTOY, чию різкість вдало збалансував чілл-вайб від The Lazy Jesus. На виході – творча вдача: краща поп-пісня року (ред. – імхо) «Шукали вчора». Чергове відкриття Іри Горової та скаут-служби Pomitni (є підозра, що це діло рук екс-редактор СЛУХ Макса Комлєва) – молода співачка Love, Mary. Їй ще треба пошукати власний саунд, але ось ця – чи не краща з численних копій ЛУНА - вже демонструє неабиякий потенціал.
MARIIA – Що як я?
За службовим обов’язком слухаючи купу UK-чартів, менш за все ми очікували настільки швидкої появи українських співачок, що наслідують британських зірочок FOURA чи TSHA. MARIIA ж вдається не тільки вдало повторювати лондонський ту-степовий грув, а ще й писати дотепні тексти, які висміюють застарілі гендерні ролі та об’єктивізацію.
Omon Breaker – Compromat
Потрапивши під крило берлінського трендсеттера Phase Fatale та його лейблу BITE, дніпровський продюсер Omon Breaker зважився видати свій перший міні-альбом одразу ж на вінілі. Однак, коли в тебе в рукаві є такі козирі, як трек «Compromat» - ризик завжди виправданий. Omon Breaker записав справжній пік-тайм кіллер – безжальний техно-транс з домінуючим EBM-ним речитативом українською. Це треба чути!
Stump Valley feat. Ready in LED – Everytime
Є висока ймовірність, що на BITE Records ми скоро почуємо і Ready in Led. А поки в Олі триває місяць дуетів та колаборацій. На кінець жовтня вже анонсовано її другу (після синглу «Runaway») появу на лейблі Cormac’а Polari Records. Це буде фіт із Jordan Nocturne – Over & Over. А днями відбулись одразу дві прем’єри, які демонструють поступовий вихід Ready in Led поза межі диско. Спільна робота з Musumeci та Phunkadelica – це класичний Ібіца-хаус, а дебют на мега-популярному лейблі Toy Tonics разом із італійським проектом Stump Valley – взагалі потенційний радіохіт в дусі трендової євромантики.
Slava Los – Remelting
Один з недавніх героїв нашого матеріалу про електронних артистів в лавах ЗСУ – Slava Los видав міні-альбом бадьорого танцювального техно на лейблі Noneside Music. Наряду із Si Process, Слава – це ще один талановитий барабанщик, що перейшов від живої музики до продюсовання рейв-треків. І то вже мабуть аксіома – драмерам клубний грув вдається створювати найкраще. Хоча тут треба враховувати і те, з ким саме грав Слава раніше. Флагмани українського стоунер-року SINOPTIK і стильні пост-панки BRAII – це гурти, де була можливість розвинути не тільки відчуття ритму, а й вишуканий музичний смак.
SVOЇ – Очі
Ідеальна музика для нічного радіо-формату – новий трек від проекту SVOЇ. Меланхолійний діп-хаус в дусі Röyksopp з вокалом, що трохи нагадує Джамалу (особливо пісню «Крила»). SVOЇ – скоріш студійний проект. Під цією вивіскою працює досвідчений саунд-продюсер Юрій Бойченко, якого в колах діджеїв знають, як CAPTAIN DISCOPAPA. «Очі» - одна з численних пісень проекту SVOЇ на тему війни. Але цей реліз - не ляпас та не докора суспільству, що намагається лишатись осторонь проблем. Ключовий меседж пісні: «майбутнє неминуче». І від цього іноді стає трохи легше.
YOXDEN – Впала з неба зірка
Не зважаючи на меметичний образ, світський шлейф «екс-бойфренду Alyona Alyona» та популярність в TikTok – YOXDEN серйозно ставиться до створення музики. І хоч його драм-н-бейс бенгери йдуть бадьорим фоном до кликбейт-контенту та роліків з фронту, але це хльостка, якісно зроблена, підривна музика, яка з часом може принести велику користь для популяризації жанру серед широкого загалу.