![](https://mixmagukraine.com/assets/uploads/images/_fullX2/DSC_1027.jpg)
Лейбл місяця: Kombust Records
Українка S.ONE та ліванець Karlo Wanny запустили видавництво в Нігерії і одразу підкорили чарти Beatport
Прямо зараз спікери на IMS вкотре кажуть про те, як важливо артистові обрати найкращий лейбл. Але що саме визначає найкращий лейбл? Відповідей багато: дружне ком’юніті, пізнаваний саунд, успішні релізи, важлива місія, професійний підхід, пристрасний лідер, якісний маркетинг. Для нашої ж рубрики є ще один вирішальний показник – цікава історія. У квітні редакції пощастило знайти сюжет, гідний екранізації для Netflix. Уявіть собі таку фабулу: «майже випадково українка вирушає в далеку подорож до Лагосу, зустрічає там своє кохання і запускає лейбл, який с першого ж релізу сягає вершин в чартах Beatport». Однак, краще про все по черзі.
Наша головна героїня – діджейка та продюсерка S.ONE. Свою кар’єру вона почала в 2006 році, а вже в 2007 стала активно гастролювати – тоді ще як DJ Sonya. Чому саме Sonya – історія замовчує, бо звати артистку Саша Шаповалова. Можна було б подумати, що S.ONE – це скорочення від її імені, але насправді тут мається на увазі «Special One». Як казав ще один special one — Жозе Моурінью: «таке прізвисько робить вас приреченим на успіх, а значить і на важку працю».
Саша дійсно багато працювала і за ліченні роки після дебюту увійшла до числа найбільш відомих діджейок України. В «золоту еру» денс-імперії VIRUS Music вона приєдналась до зіркового ростеру однойменної букінг-агенції наряду з Omnia, Spartaque та DJ Ira’, яка зараз відома світові під монікером 8Kays. DJ Sonya грала на Global Gathering та Godskitchen, представляла Україну на вечірці Ministry of Sound в Лондоні, записала велику кількість релізів та міксів для Radio Intense. Але після 10+ років почала втрачати минулий запал.
«Я відчула, що момент DJ Sonya вже минає і вирішила почати все наново – з чистого листа. Новий проєкт, новий підхід, новий стиль музики. Так з’явилась S.ONE».
![](https://mixmagukraine.com/assets/uploads/images/IMG_3660.jpg)
S.ONE пише та грає переважно мелодійну електроніку – прогресів хаус, мелодік техно тощо. В новому амплуа Саша більше фокусується на релізах, ніж виступах: «Як DJ Sonya, я дуже багато гастролювала, але за весь час видала лише декілька релізів. Тепер я хочу більше писати».
Та щойно проєкт S.ONE стартував, як почалась пандемія, а за нею і повномасштабна війна. «Навесні 2022 року я забрала свою маму, кота і ми поїхали до Стамбулу. Тоді я намагалась якось продовжувати свою діяльність і почала вести дж-стріми в TikTok. Люди писали, що це підтримує їх моральний дух. Разом з Lunar ми робили благодійні вечірки, збирали кошти для його знайомих в ЗСУ. З часом я повернулась до більш активного гастрольного життя, в мене з’явився менеджер».
ІСТОРІЯ ПОЯВИ ЛЕЙБЛУ
Якось мій менеджер пише: «Слухай, в мене є запит на виступ в Лагосі (ред. – столиця Нігерії). Вони хотіли привезти Paradoks з нашого ростеру, але в нього не складається по датах. Може ти полетиш?» Я подумала, чому б ні! Цю вечірку робив Karlo Wanny – діджей та промоутер з Лівану. Я прилетіла, ми познайомились і якось одразу встановили класний зв'язок. Це було кохання з першого погляду. За два дні я поїхала назад, але Карло дзвонив мені і ми говорили по 3-4 години на день. Невдовзі ми вирішили бути разом і я переїхала до Лагосу».
![](https://mixmagukraine.com/assets/uploads/images/photo_2024-04-25_16-02-15.jpg)
Karlo Wanny, як і S.ONE, завжди мріяв про власний лейбл. За останні п’ять років він видав більше півсотні треків в діапазоні від псай-трансу і пік-тайм техно до мінімал і гібридного техно-саунду. Всі ці релізи виходили на різних лейблах (Running Clouds ,Alula Tunes та iншi), тож з часом Карло добре зрозумів, як працює видавничий бізнес і відчув, що тепер може робити все самостійно. Врешті Саша і Карло вирішили втілити спільну мрію в реальність. Так з’явився Kombust Records. Сама назва – це похідне від слова combust, що означає займання вогню, запалювання. Час показав, що назва стала символічною – вже перший реліз створив вибуховий ефект.
«Ми вирішили одразу видати компіляцію, бо це сприяє кращому поширенню релізу завдяки участі декількох різних артистів», — пояснює S.ONE. «В реліз увійшли 7 треків і 6 із них потрапили до Melodic House & Techno чарту Beatport. А наш з Карло дует – трек під назвою My Focus is You взагалі сягнув першого місця в мелодік чарті і знаходився там три тижні поспіль».
![](https://mixmagukraine.com/assets/uploads/images/IMG_4079.jpg)
Саша зізнається, що такий результат здивував її, але не був абсолютною несподіванкою: «Ми зробили багато роботи в пре-промо. За 16 років на сцені я встигла зібрати багато контактів. Карло – теж. Ми робили великий пуш по нашій спільній базі в InFlyte. І ще окрему точкову мейл-розсилку особисто кожному артисту. Для кожного треку ми запланували прем’єру в найбільших soundcloud-спільнотах. На це знадобився окремий бюджет. Крім того, ми залучили контент-мейкерів і розробили окреме відео для кожного артиста з добірки».
ЛЕЙБЛ ЗСЕРЕДИНИ
Наразі Kombust Records співпрацює з німецьким дистриб’ютором dig dis! За неповних півроку з моменту його появи тут вийшло п’ять релізів: пілотна компіляція INCEPTION, міні-альбом продюсера Tharat (вже добре відомий, як BOXINBOX — прим. ред.), ЕР від AFK, колаборація Karlo Wanny та S.ONE – Butterfly Effect, а також сольний реліз S.ONE під назвою Beast.
Після успіху INCEPTION кожен наступний реліз лейблу знову і знову потрапляв до чартів Beatport. Завдяки цьому Kombust Records опинився в списку HYPE-лейблів Beatport та зайняв 13 рядок серед fastest-ranking видавництв зі всього світу.
![](https://mixmagukraine.com/assets/uploads/images/Kombust-Records-charts.png)
«Коли ти тільки-но запускаєш лейбл, тебе ще ніхто не знає. Тому треба заповнити спеціальну форму для Beatport і оплатити саму можливість отримання статусу hype. Зараз в Beatport є загальні рейтинги і окремі hype-рейтинги за кожним жанром. Ми входимо до hype-рейтингу в жанрі melodic house & techno. Коли ти маєш статус hype-лейблу і якщо в тебе є продажі в суботу, то ти потрапляєш у Hype Top 100. Коли твій трек піднімається і сягає першої 10-ки hype-чарту, то далі він потрапляє в main-чарт цього ж жанру. Завдяки продажам тобі нараховуються певні поінти або бали. Можна зайти на BeatStats і подивитись, який рейтинг в магазині має той чи інший лейбл чи навіть окремий артист», – пояснює Карло.
Kombust Records вже набув того «приємного головного болю», коли на пошті лейблу збирається стільки демо, що їх стає фізично важко прослухати. Саша каже, що зараз разом з Карло Ванні виділяє окремий день тільки під те, щоб послухати треки всіх тих продюсерів, хто хоче із ними працювати. Пишуть як молоді, так і вже відомі артисти.
Карло має одразу три кути зору на сучасну сцену і слідкує за трендами, як діджей та продюсер, так і як промоутер, що встиг попрацювати в Азії та Африці.
«Наш жанр є одним з найбільш конкурентних на танцювальній сцені. Чотири роки поспіль мелодік лишається на піку популярності і хоча його спад вже близько, але ми досі бачимо, як цей саунд збирає мільйони шанувальників по всьому світу».
Потрапити в мелодік-чарт дійсно складно. Втім, якщо артистові це вдається, то кількість продажів стає одразу відчутною. Саша каже, що їх з Карло трек, який зайняв #1 позицію за короткий час придбали понад 500 разів. Однак кожного тижня з’являються все нові потужні релізи і затриматись на вершині складно навіть суперзіркам. І навпаки: один з треків S.ONE вже понад два місяці лишається в чарті жанру Electronica. Довгий час він займав там перше місце, а потім час тримався на третій сходинці. Але звісно, що і кількість продажів в цьому чарті набагато менша. Тож в кожного чарту Beatport є свої переваги та недоліки.
![](https://mixmagukraine.com/assets/uploads/images/IMG_3919.jpg)
«Ми обрали стратегію випускати нові релізи кожні два тижні. Деякі лейбли зараз видають релізи раз на тиждень, але на мою думку це тільки заважає розкритись попередньому релізу. Треки не злітають одразу – кожному з них треба приділити час та стимулювати подальший ріст скачувань чи стрімів. Ми ж регулярно робимо pre-order і це дозволяє не тільки постійно триматись в інфо-полі, а й набирати додаткові бали всередині Beatport. Чим більше ти маєш балів, тим швидше потрапляєш до чартів після виходу релізу», — діляться власники Kombust.
АРТИСТИ
Більшість лейблів має розподіл: є пул постійних резидентів і є ті, хто просто видає окремі релізи. Резиденти отримують від лейблу всебічне промо, цінні контакти та беруть участь в шоукейсах. Всі інші обмежуються пітчингом, дистрибуцією і підтримкою в соціальних мережах.
Kombust Records мислять інакше. Саша і Карло роблять для всіх «як для себе». Доводиться більш ретельно обирати на старті, але якщо вже лейбл здійснює підписання, то далі викладається на повну для всіх. Саме тому артисти з каталогу завжди лишаються задоволені співпрацею.
«Останні релізи Kombust дійсно підняли стандарт музичної досконалості. Те, як кожен трек плавно перетікає в наступний, створює ефект занурення для слухачів, демонструючи гострий погляд лейблу на цілісну розповідь за допомогою музики. Окрім звуку, візуальний супровід кожного релізу також стає більш захопливим», — каже AFK.
![](https://mixmagukraine.com/assets/uploads/images/photo_2024-04-25_16-00-54.jpg)
Бреді Діджорджіо – продюсер з Мальти, відомий як Tekzee акцентує на маркетингу: «Kombust докладають великих зусиль для правильного просування релізу і сприяють розповсюдженню треків серед відомих артистів. Разом нам вдалося потрапити в топ-100 Beatport в розділі melodic house & techno. Думаю, я обов'язково випущу на Kombust Records деякі з моїх наступних релізів».
Нарешті Syncosis зізнається, що робота з Kombust стала для нього дивовижною подорожжю: «Підписатись на їхній перший VA-альбом було фантастичною можливістю для мене. Мій трек отримав значну популярність завдяки рекламі та підтримці лейблу. Професіоналізм і пристрасть до музики команди проглядаються в кожній взаємодії. KOMBUST — це більше, ніж просто лейбл; це спільнота відданих професіоналів, які дійсно піклуються про успіх своїх артистів».
ШОУКЕЙСИ
Крім системної роботи із Beatport, новостворений лейбл робить ставку на власні шоукейси. У Karlo Wanny вже є власна успішна серія вечірок в Нігерії під назвою Cloud9 і споріднене техно-комюніті Protocol. Cloud9 привернули увагу до себе новим форматом вечірок та новим для Лагосу звучанням, а далі почали активно заохочувати близьким за духом артистів і робити колаборації із ще однією потужною місцевою формацією Spektrum. Тому перший шоукейс Kombust Records зробили саме в Лагосі. Далі були Бейрут та Каїр, на черзі шоукейси в Європі, але поки без анонсів.
«В Бейруті ми зробили шоукейс в легендарному клубі В018 (промовляється, як B Zero Dix-Huit). Це унікальне місце – фактично бункер. B018 щойно виповнилось 30 років, але він і досі вважається одним з кращих техно-клубів світу».
За канонами жанру, які сьогодні формує лейбл Afterlife та їх карколомні шоукейси в Hї Ibiza, Саша та Карло також залучають до роботи 3D-художників і формують власну візуальну айдентику. Якість шоу важлива, бо далеко не всюди мелодік-техно та прогресів є популярними чи навіть зрозумілими аудиторії.
![](https://mixmagukraine.com/assets/uploads/images/image00099.jpg)
«Для Нігерії це все ще новий стиль. Музика в них в крові. Нігерійці швидко підхоплюють нові незнайомі ритми, але у місцевої публіки сформована стала звичка до афро-біту та афрохаусу. Трайбал-біти, перкусія буквально в кожному треку. Наш саунд більш стриманий, тому в Лагосі ми поступово формуємо власне ком’юніті і спираємось на той базис, який Карло вже сформував завдяки серії Cloud9».
За той час, що Саша живе в Нігерії, вона встигла добре зрозуміти локальну специфіку: «Нігерійці дійсно вміють відпочивати! Люди тут дуже відкриті та гостинні. Якщо їм сподобалось те, що ти робиш, вони будуть ходити далі на кожен твій виступ. Нігерія швидко інтегрується в світовий контекст. Наприклад, минулими вихідними тут був перший Boiler Room. А до того про місцеву сцену писали RA. Разом з тим, через видобуток нафти та золота тут відчутна соціальна прірва – люди або дуже бідні, або дуже багаті. Тому деякі клуби виглядають схоже на наші клуби з нульових-десятих – весь цей шик та гламур. Але думаю, що це тимчасово. В Лагосі проживає 25 мільйонів людей, серед яких дуже багато ліванців, для яких клубна культура – це як повітря. Вони більш просунуті та обізнані в електронній музиці, тому задають тренди, які підхоплює місцева молодь».
ЩО ДАЛІ?
«Ми плануємо продовжувати випускати більше музики, але зараз шукаємо суто бенгери – треки, які можуть стати справжніми клубними хітами», — каже Карло. «Мелодік-техно може бути дуже однотипним. І навіть якщо трек звучить якісно, качає, має потужні дропи – це вже не гарантує йому успіху. Ця сцена потребує більше унікальних ідей, більше оригінальних звуків. Як діджеї, так і аудиторія постійно жадають нового досвіду на танцполі. Саме це і робить релізи успішними. Саме такі релізи ми і шукаємо зараз. Не важливо – це будуть нові імена або вже відомі продюсери. Головне – ідеї».
![](https://mixmagukraine.com/assets/uploads/images/image00104.jpg)
S.ONE резюмує: «Клубна сцена має багато викликів. Висока конкуренція, постійна зміна трендів, надто різна специфіка в регіонах… бо знаєш, в Індії промоутери взагалі дивляться на кількість слухачів в Spotify і тільки після цього вирішують, чи запросити артиста. І ми маємо все це врахувати – зробити extended для магазинів, окрему версію для стрімінгів. Але я завжди сприймаю виклики, як челендж. Коли стає дійсно складно, я кажу: ми ще всім покажемо (сміється — прим. ред)!».